تبلیغات
شهر بدعت زده - آشفته بازار هجمه و حمله
Designer SiteDesigner E-MailHome

آشفته بازار هجمه و حمله

بسم الله الرحمن الرحیم

آشفته بازار هجمه و حمله

برای شناسایی احكام و عقاید شرعی و واقعی ، از آداب و رسوم خرافی و جاهلی باید به منابع و مدارك مطمئن و مورد اعتماد مراجعه كرده ، موارد مشكوك و مورد بحث را با آن بسنجیم و مقایسه كنیم ؛ تا هیچ گاه از حقیقت ناب دین خدا و صراط ممستقیم خدا و صراط مستقیم اسلام ، جلو و عقب نیفتیم . نه اضافه ای را بپذیریم (افراط) و نه برخی واقعیّات آن را رها سازیم ( تفریط) . نه حكمی بر آن بیفزاییم ، و نه آداب و سنن شرعیش را جعلی و خرافه بپنداریم .

اگر انسان برای اعمال و رفتار خود میزان و محكی مورد اطمینان نداشته باشد ، نمی تواند راه را از بیراهه ، دوست را از دشمن ، حقیقت را از خرافه ، و سخن و حدیث صحیح و درست را از روایت دروغ و نادرست تشخیص دهد و در نهایت به گمراهی و تباهی كشیده شده از مسیر روشن سعادت و نجات باز می ماند .

(كلمه میزان به معنای هر مقیاسی است كه اشیاء با آن سنجیده می شود.)

زرّ قلب  و زرّ نیكو در عیار               بی محك هرگز نانی  ز اعتبار

درباره ی این موضوع روایات زیادی از ائمه ی اطهار علیهم السلام  نیز نقل شده كه نمونه هایی از كتاب شریف اصول كافی بیان می كنیم .

بسم الله الرحمن الرحیم

آشفته بازار هجمه و حمله

برای شناسایی احكام و عقاید شرعی و واقعی ، از آداب و رسوم خرافی و جاهلی باید به منابع و مدارك مطمئن و مورد اعتماد مراجعه كرده ، موارد مشكوك و مورد بحث را با آن بسنجیم و مقایسه كنیم ؛ تا هیچ گاه از حقیقت ناب دین خدا و صراط ممستقیم خدا و صراط مستقیم اسلام ، جلو و عقب نیفتیم . نه اضافه ای را بپذیریم (افراط) و نه برخی واقعیّات آن را رها سازیم ( تفریط) . نه حكمی بر آن بیفزاییم ، و نه آداب و سنن شرعیش را جعلی و خرافه بپنداریم .

اگر انسان برای اعمال و رفتار خود میزان و محكی مورد اطمینان نداشته باشد ، نمی تواند راه را از بیراهه ، دوست را از دشمن ، حقیقت را از خرافه ، و سخن و حدیث صحیح و درست را از روایت دروغ و نادرست تشخیص دهد و در نهایت به گمراهی و تباهی كشیده شده از مسیر روشن سعادت و نجات باز می ماند .

(كلمه میزان به معنای هر مقیاسی است كه اشیاء با آن سنجیده می شود.)

زرّ قلب  و زرّ نیكو در عیار               بی محك هرگز نانی  ز اعتبار

درباره ی این موضوع روایات زیادی از ائمه ی اطهار علیهم السلام  نیز نقل شده كه نمونه هایی از كتاب شریف اصول كافی بیان می كنیم .

از امام سجاد علیه السلام روایت شده كه حضرت فرمودند : بافضیلت ترین اعمال نزد خداوند یكتا ، عملی است كه بر طبق (معیار و میزان) سنت باشد ، اگر چه آن عمل كم باشد.

و پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله فرمودند : هیچ گفتاری بدون عمل ، ارزش واقعی خود را ندارد ، همچنین هیچ گفتار و عملی بدون نیّت ، وهیچ گفتار و عمل و نیّتی ارزش واقعی خود را ندارد مگر آنكه با میزان « سنّت » مطابقت داشته باشد و بر آن منطبق گردد . لا قول الّا بالعمل و لا قول و لا عمل الّا بنیّه  و لا قول و لا عمل و لا نیّه الّا باصابه السنّه .

( اصول كافی (الكتب الاربعه) ج 1 ص 16 حدیث 209)

نتیجه انكه انسان برای اعمال و رفتارش به معیار و میزان نیاز دارد و عمل و رفتاری كه بر طبق این میزان عمل شود ، اگر چه كم باشد از ارزش و قیمت زیادی برخوردار بوده و انسان را از انحراف و سقوط از ضراط مستقیم هدایت ، باز می دارد.

اگر میزان نداشته باشید گمراه می شوید

اشعار زیبای مولوی 

مولوی درباره ی ضرورت احتیاج به میزان و ملاك مورد اعتماد ، در این آشفته بازاری كه از هر طرف دین و ایمان انسان مورد هجمه و حمله قرار می گیرد ، اشعار بسیار زیبا و موعظه های حكیمانه ای دارد كه قسمتی از آن را نقل می كنیم

 

دلا نزد كسی بنشین كه او از دل خبر دارد

                            به زیر آن درختی رو كه او گل های تـَـر دارد

 

در این بازار عطّاران مرو هر سو چو بیكاران

                            به دكّان كسی بنشین كه در دكّان شكر دارد

 

ترازو گر نداری پس ترا ، زو ره زند هر كس

                             یكی قلبی بیاراید تو پنداری كه زر دارد

 

تو را بر در نشاند او ، به طرّاری ، كه می آید

                              تو منشین منتظر بر در ، كه آن خانه دو در دارد

 

 به هر دیگی كه می جوشد میاور كاسه و منشین

                               كه هر دیگی كه می جوشد درون چیزی دگر دارد

 

نه هر كلكی شكر دارد ، نه هر زیری زبر دارد

                                نه هر چشمی نظر دارد نه هر بحری گُهر دارد

 

بنال ای بلبل دستان ازیرا ناله ی مستان

                                میان صخره و خارا اثر دارد اثر دارد ...

 

چراغ است این دل بیدار ، به زیر دامنش می دار

                                  از این باد و هوا بگذر ، هوایش شور و شر دارد

 

چو تو از باد بگذشتی ، مقیم چشمه ای گشتی

                                    حریف همدمی گشتی ، كه آبی بر جگر دارد

 

چو آبت بر جگر باشد ، درخت سبز را مانی

                                  كه میوه نو دهد دایم ، درون دل سفر دارد

(كلیّت شمس تبریزی ج 1 ص 211 و 212)

توجه دارید كه بیت سوم این اشعار نغز و كم نظیر ، به عنوان فرمولی كلی راه نجات از گمراهی ها و مسیر های انحرافی را ، داشتن ترازویی برای سنجش ، و ملاك ومعیاری برای ارزیابی ، معرفی می كند و ضررهای نداشتن آن را بر می شمرد.

ثقلین ، میزان واقعی تشخیص خرافات

 ادامه دارد...


 

 

جای تبلیغ شما


جای تبلیغ شما جای تبلیغ شما
 

امروز :
 دیروز :
 كل :


 كل مطالب :

بدعت در کلام پیشوایان

ارسال های مهم ماه رجب

صوفیه و عرفان

فرقه ذهبیه

بدعت نیوز

فرقه ضاله ی صوفیه

ارسال های مهم ماه شعبان

معرفی كتاب

شعر - بدعتانه

افراد و شخصیت ها

شیخ ما و دست نوشته هایش

دایره المعارف عاشورا

شیوه مبارزه پیامبر اعظم (ص) با نفاق


 

 

 مقالات پژوهشی فراماسونری
 دیدگاه‌ علامه‌ طباطبایی‌ و استاد مطهری‌ درباره‌ صوفیه‌
 فرقه سازی انگلیس در ایران در مقابل آئین آسمانی اسلام
  مناظره ی آیت الله آقا نجفی قوچانی بایكی از دراویش گنابادی
 مخالفت سرسخت امام جمعه بروجرد با بدعت
 صوفی‌ كیست‌؟ تصوف‌ چیست‌؟
 صوفیه وفرهنگ انتظار
 اعتقاد صوفیان درباره ابلیس و دفاع از او در آثار بزرگان صوفیه
 نقد تصوف درآینه دانشمندان اسلامی .عبدالحسین خسروپناه
 عرفان و تصوف و جایگاه آن در اسلام
 وقتی که تلویزیون تبلیغ کند!
 آیت الله نوری همدانی :در اسلام جایی برای تلاش فرقه صوفیه نیست
 خبر جنجالی ساخت خانقاه دراویش و بازتاب آن در سایت سیاسی بازتاب
  استاد دانشگاه قم: پیدایش صوفیه در اسلام ، مسیحیان و هندوها
 حقایقی از پشت صحنه درگیری دراویش در قم
 نقش خانقاهها در سیر تصوف
 فراماسونر لژ پهلوی یا قطب فرقه ذهبیه احمدیه؟
 حسینیه یا خانقاه!
 چای احمد و ساخت خانقاه در دزفول
 دور نمای تصوف در ایران
 تشیع در آمریکاى امروز
 توطئه فرقه ذهبیه در مشهد
 باصوفیان ناصاف
 نامه به ریاست جمهوری
 بدعتی مشركانه

 

 

 

monadi


 

 

 

طراحی این قالب توسط وحید عالمی (ایرانیان گرافیک) صورت گرفته است . هرگونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز میباشد