تبلیغات
شهر بدعت زده - فاضحه ( رسوا کننده)
Designer SiteDesigner E-MailHome

فاضحه ( رسوا کننده)

بسم الله الرحمن الرحیم

برای آگاهی انسان همین بس كه زمان خود را بشناسد. امام علی علیه السلام

 

فاضحه   رسوا كننده

2. تضعیف رهبری نظام سیاسی 

قرآن كریم این موضوع را به صورت های مختلف مورد توجه قرار داده است زیرا عمده تلاش منافقان برای نابودی حكومت دینی ، بر علیه رهبری نظام متمركز می گردد كه اقتدار و عزّت رهبر منشأ تحولات مثبت اجتماعی است و تضعیف او زمینه سقوط نظام اسلامی است . آنان برای رسیدن به این اهداف از این راه ها استفاده می كردند .

 

بسم الله الرحمن الرحیم

برای آگاهی انسان همین بس كه زمان خود را بشناسد. امام علی علیه السلام

 

 

 

فاضحه   رسوا كننده

2. تضعیف رهبری نظام سیاسی 

قرآن كریم این موضوع را به صورت های مختلف مورد توجه قرار داده است زیرا عمده تلاش منافقان برای نابودی حكومت دینی ، بر علیه رهبری نظام متمركز می گردد كه اقتدار و عزّت رهبر منشأ تحولات مثبت اجتماعی است و تضعیف او زمینه سقوط نظام اسلامی است . آنان برای رسیدن به این اهداف از این راه ها استفاده می كردند .

 

الف – ایراد گرفتن از رفتار پیامبر صل الله علیه و آله

 

و در میان آن ها كسانی هستند كه در (تقسیم ) غنایم به تو خرده می گیرند ؛ اگر از آن ( غنایم، سهمی ) به آن ها داده شود راضی می شوند ؛ و اگر داده نشود خشم می گیرند ( خواه حق آن ها باشد یا نه) توبه / 58

 

در شأن نزول آیه گفته اند (نفاق در قرآن ص 85) : حرقوص بن زهیر ( شخصی كه زمان حضرت علی (ع) رهبر خوارج شد ) در تقسیم غنایم جنگ حنین به پیامبر اعتراض كرد و گفت به عدالت رفتار كن . حضرت فرمود چه كسی از من عادلتر است ؟ شخصی خواست بخاطر این جسارت او را بكشد . حضرت فرمود : او را رها كنید او پیروانی خواهد داشت كه چنان عبادت كنند كه شما عبادت های خویش را نسبت به آنها ناچیز خواهید شمرد ولی با آن همه عبادت از دین خارج می شوند همچون خروج تیر از كمان . ( این شخص در جنگ نهروان به دست امام علی علیه السلام به هلاكت رسید )

نكته قابل توجه اینكه در این آیه اینست كه از تعبیر (لمز) استفاده شده است یعنی عیبجویی از پیش رو ، یعنی منافقان به دنبال عیبجویی هستند و این انگیزه ، اعتراض و انتقاد آنان را زیر سوال برده است ولی اگر كسی درباره رفتار رهبر ، سخن خیر خواهانه و از سر سوز و عشق داشته باشد اسلام برای او ارزش والایی قائل است .

نكته دیگری كه در این آیه شریفه وجود دارد اینست كه برای منافقان منافع شخصی مطرح است و اگر شعار عدالت و آزادی می دهند ، می خواهند به این وسیله به ثروت و قدرتی برسند .

 

ب – ساده لوح خواندن پیامبر صل الله علیه و آله

 

از آن ها كسانی هستند كه پیامبر را آزار می دهند و می گویند : او آدم خوش باوری است بگو خوش باور بودن او به نفع شماست (ولی بدانید) او به خدا ایمان دارد و تنها مؤمنان را تصدیق می كند و رحمت است برای كسانی از شما كه ایمان آورده اند و آن ها كه رسول خدا را آزار می دهند ، عذاب دردناكی دارند.(توبه/61)

 

در شأن نزول آیه آمده است : منافقان در جلسات خود حرف های نادرستی علیه پیامبر صل الله علیه و آله می گفتند . برخی از آنان گفتند این كار را نكنید ما می ترسیم حرف های ما به او برسد . جلاس بن سوید منافق گفت : هر چه خواستیم می گوییم بعد محضر پیامبر رفته و قسم می خوریم كه ما این حرف ها را نزده ایم . پیامبر هم گفتارمان را می پذیرد كه او گوش شنوایی دارد حرف های همه را شنیده و قبول می كند در این هنگام این آیه نازل شد.

 

ج- نپذیرفتن حكم پیامبر اسلام  صل الله علیه و آله 

 

مفسران در ذیل آیه 60 و 61 سوره نساء گفته اند (تفسیر نور ج 2 ص 359) :

میان یك منافق و یك یهودی نزاع شد . بنا بر داوری گذاشتند . یهودی ، پیامبر را به خاطر امانت و عدالت به داوری قبول كرد ولی آن منافق گفت من به داوری كعب بن اشرف ( از بزرگان یهود ) راضی هستم زیرا می دانست كه با هدایای می تواند نظر كعب را به نفع خود جلب كند .

 

د- مخالف عملی با دستورات پیامبر صل الله علیه و آله

به چند نمونه از مخالفت ها و كارشكنی های منافقان اشاره می شود .(توبه/81) در جنگ احد در حالی كه سپاهیان اسلام  و مشركان برابر یكدیگر اردو زده بودند  و پیامبر مشغول آرایش نظامی سپاه اسلام بود ، عبد الله بن ابی رهبر منافقان برای تضعیف پیامبر و ایجاد اختلاف میان مسلمانان با سیصد نفر از هوادارانش سپاه اسلام را ترك گفت و به سوی مدینه بازگشت . او علت جدایی خود را از سپاه اسلام چنین بازگفت : محمد سخن جوانان را می شنود و سخن ما را نشنیده می گیرد . ای مردم ما نمی دانیم برای چه باید خود را به كشتن دهیم(زندگانی پیامبر و امامان ص 44)

به دنبال این اقدام ، قبیله بنی حارثه و بنی سلمه نیز از نبرد سست شدند و خیال بازگشت داشتند كه خداوند استوارشان كرد .(آل عمران/122) 

در همین جنگ احد ، پیامبر و یاران او می خواستند كه از نزدیكترین راه عبور كنند و به اردوگاه خود برسند . در این لحظه ناچار شدند كه از میان باغ منافقی به نام(مربع(

بگذرند . او به طرز لجوجانه ای از ورود ارتش اسلام ب باغ خود سخت ناراحت گردید و به ساحت مقدس پیامبر صل الله علیه و آله جسارت كرد ، یاران حضرت می خواستند او را بكشند ولی رسول خدا صل الله علیه و آله فرمود با این مرد لجوج كوردل كاری نداشته باشید . (سیره ابن هشام ج 2 ص 65 )

نبرد تبوك بیش از نبرد های دیگر صدر اسلام جولانگاه منافقان و صحنه مخالفت های آنان بود (توبه/79)

سوره توبه به طور مفصل به این موضوع پرداخته است . خداوند در این سوره چهره منافقانه و نیّت پلید آنان را آشكار ساخت . شاید بدین مناسبت این جنگ را فاضحه (رسوا كننده ) گفته اند . نكته مهم در این رابطه این است كه جنگ تبوك در سال نهم هجری اتفاق افتاد و سوره توبه از آخرین سوره های نازل شده قرآن است كه از 129 آیه آن ، حدود 90 آیه مربوط به جنگ تبوك و افشاگری علیه منافقان است .

با دقت در این مطلب ، تهدید شدید منافقان علیه حاكمیت دین در اواخر عمر گرامی پیامبر صل الله علیه و آله استنباط می گردد... 

 

 

                                منتظر باشید ...                                                               ادامه دارد...   

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اهْدِنِی لِمَا اخْتُلِفَ فِیهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِكَ إِنَّكَ تَهْدِی مَنْ تَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ

  

 


 

 

جای تبلیغ شما


جای تبلیغ شما جای تبلیغ شما
 

امروز :
 دیروز :
 كل :


 كل مطالب :

بدعت در کلام پیشوایان

ارسال های مهم ماه رجب

صوفیه و عرفان

فرقه ذهبیه

بدعت نیوز

فرقه ضاله ی صوفیه

ارسال های مهم ماه شعبان

معرفی كتاب

شعر - بدعتانه

افراد و شخصیت ها

شیخ ما و دست نوشته هایش

دایره المعارف عاشورا

شیوه مبارزه پیامبر اعظم (ص) با نفاق


 

 

 مقالات پژوهشی فراماسونری
 دیدگاه‌ علامه‌ طباطبایی‌ و استاد مطهری‌ درباره‌ صوفیه‌
 فرقه سازی انگلیس در ایران در مقابل آئین آسمانی اسلام
  مناظره ی آیت الله آقا نجفی قوچانی بایكی از دراویش گنابادی
 مخالفت سرسخت امام جمعه بروجرد با بدعت
 صوفی‌ كیست‌؟ تصوف‌ چیست‌؟
 صوفیه وفرهنگ انتظار
 اعتقاد صوفیان درباره ابلیس و دفاع از او در آثار بزرگان صوفیه
 نقد تصوف درآینه دانشمندان اسلامی .عبدالحسین خسروپناه
 عرفان و تصوف و جایگاه آن در اسلام
 وقتی که تلویزیون تبلیغ کند!
 آیت الله نوری همدانی :در اسلام جایی برای تلاش فرقه صوفیه نیست
 خبر جنجالی ساخت خانقاه دراویش و بازتاب آن در سایت سیاسی بازتاب
  استاد دانشگاه قم: پیدایش صوفیه در اسلام ، مسیحیان و هندوها
 حقایقی از پشت صحنه درگیری دراویش در قم
 نقش خانقاهها در سیر تصوف
 فراماسونر لژ پهلوی یا قطب فرقه ذهبیه احمدیه؟
 حسینیه یا خانقاه!
 چای احمد و ساخت خانقاه در دزفول
 دور نمای تصوف در ایران
 تشیع در آمریکاى امروز
 توطئه فرقه ذهبیه در مشهد
 باصوفیان ناصاف
 نامه به ریاست جمهوری
 بدعتی مشركانه

 

 

 

monadi


 

 

 

طراحی این قالب توسط وحید عالمی (ایرانیان گرافیک) صورت گرفته است . هرگونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز میباشد