تبلیغات
شهر بدعت زده - منافقین
Designer SiteDesigner E-MailHome

منافقین

منافقین

(منافقون /4)

دشمنی كه در برابر حاكمیت دینی در زمان پس از هجرت ایجاد زحمت می كرد منافقان بودند، كسانی كه در داخل مردم بودند به زبان ایمان آورده ؛ اما در باطن ایمان نداشتند . مردمان پست ، معاند ، تنگ نظر و آماده همكاری با دشمن . تفاوت این گروه با مشركان و یهود این بود كه آن ها دارای سازمان و سلاح و نفرات جنگی بودند ولی اینان اینگونه نبودند . ..

منافقین

(منافقون /4)

دشمنی كه در برابر حاكمیت دینی در زمان پس از هجرت ایجاد زحمت می كرد منافقان بودند، كسانی كه در داخل مردم بودند به زبان ایمان آورده ؛ اما در باطن ایمان نداشتند . مردمان پست ، معاند ، تنگ نظر و آماده همكاری با دشمن . تفاوت این گروه با مشركان و یهود این بود كه آن ها دارای سازمان و سلاح و نفرات جنگی بودند ولی اینان اینگونه نبودند .

در مورد واژه نفاق در لغت و و قرآن و روایات و انواع نفاق ، مطالب فراوانی وجود دارد كه از بحث ما خارج است(نفاق در قرآن، سید احمد خاتمی) ولی آنچه كه باید در اینجا به آن توجه داشت این است كه منظور از منافقان در این بحث ، نفاق سیاسی است یعنی مخالفان حاكمیت دین در جامعه با پوشش و تظاهر به دینداری.

تاریخ نفاق سیاسی در اسلام 

معروف و مشهور آن است كه جریان نفاق در مدینه به وجود آمد زیرا در مكه مسلمانان در موضع قدرت نبودند كه نفاق متصور باشد ولی در مدینه ، اسلام اقتدار یافت .اینجا بود كه منافقان به وجود آمدند . سر سلسله ی نفاق سیاسی در مدینه را (عبدالله ابن ابی) معرفی نموده اند زیرا پیش از هجرت پیامبر اعظم (ص) مقدمات تحقق رهبری سیاسی او فراهم شده بود ولی با حضور آن حضرت این برنامه عملی نشد و او از آغاز ، با گفتار و رفتار خویش برخورد خصمانه با آن حضرت(ص) داشت . در همان روز ورود پیامبر (ص)به ایشان گفت: (برو سراغ كسانی كه تو را فریب داده به این نقطه آورده اند . بر آن ها وارد شو و ما را فریب نده ) خدا لعنتش كند. كه بلافاصله سعد بن عباده خود را به پیامبر(ص) رساند و عرض كرد : از گفتاراو چیزی بر دل شما ننشیند . اوسیان و خزرجیان تصمیم گرفته بودند  او را بر خود رئیس كنند . او شاهده می كند كه ورود شما سرنوشت او را دگرگون ساخته و فرمانروایی او را سلب كرده پس بهتر است بر ما وارد شوی . ما خزرجیان صاحب قدرت و عزت هستیم (بحارالانوار ، ج19 ،ص108) .

و اما نظریه دیگری وجود دارد كه معتقد است این گونه نسبت كه تنها  خوف و طمع زمینه ساز نفاق باشدكه ما ریشه نفاق را تنها در مدینه جستجو كنیم . البته شكل نفاق خوفی(نفاق كسانی كه از ترس قدرت اسلام مسلمان شده اند) با نفاق طمعی( نفاق كسانی كه مسلمان شد ه اند به امید آنكه روزی در حكومت دینی قدرت را به دست بگیرد ) متفاوت است لطفاً بسیار دقت كنید  . شكل نفاق خوفی پیوسته كارشكنی است و اذیت وآزار . ولی شكل نفاق طمعی تأیید، همكاری و همراهی نمودن حتی حضور در صحنه های خطر مانند شركت در جنگ می باشد . لطفاً بسیار دقت كنید

بلكه احتمال دارد بعضی از مسلمانان قبل از هجرت ، در مكه برای این كه به واسطه اسلام به ریاست برسند، مسلمان شده بودند زیرا رسول خدا (ص) از همان آغاز دعوت فرموده بود : كه اگر به خدا و دعوت اسلام ایمان بیاورید ملوك و سلاطین زمینی خواهید شد. این افراد كسانی هستند كه عمری را به خطر می گذرانند تا شاید هدف خود را كه رسیدن به حكومت است به دست آورند. (تفسیر المیزان ،ج38، ص225)

آنچه می توان در این رابطه گفت این است كه در هر صورت ریشه نفاق ، یا ترس از اظهار باطن است یا طمع به قدرت و ثروت . البته طمع می تواند طمع نقد باشد و می تواند طمع به آینده باشد.

آیا میتوانید در شهر دزفول فردی را كه مظهر نفاق طمعی است در ذهن بیاورید 

ادامه دارد...             


 

 

جای تبلیغ شما


جای تبلیغ شما جای تبلیغ شما
 

امروز :
 دیروز :
 كل :


 كل مطالب :

بدعت در کلام پیشوایان

ارسال های مهم ماه رجب

صوفیه و عرفان

فرقه ذهبیه

بدعت نیوز

فرقه ضاله ی صوفیه

ارسال های مهم ماه شعبان

معرفی كتاب

شعر - بدعتانه

افراد و شخصیت ها

شیخ ما و دست نوشته هایش

دایره المعارف عاشورا

شیوه مبارزه پیامبر اعظم (ص) با نفاق


 

 

 مقالات پژوهشی فراماسونری
 دیدگاه‌ علامه‌ طباطبایی‌ و استاد مطهری‌ درباره‌ صوفیه‌
 فرقه سازی انگلیس در ایران در مقابل آئین آسمانی اسلام
  مناظره ی آیت الله آقا نجفی قوچانی بایكی از دراویش گنابادی
 مخالفت سرسخت امام جمعه بروجرد با بدعت
 صوفی‌ كیست‌؟ تصوف‌ چیست‌؟
 صوفیه وفرهنگ انتظار
 اعتقاد صوفیان درباره ابلیس و دفاع از او در آثار بزرگان صوفیه
 نقد تصوف درآینه دانشمندان اسلامی .عبدالحسین خسروپناه
 عرفان و تصوف و جایگاه آن در اسلام
 وقتی که تلویزیون تبلیغ کند!
 آیت الله نوری همدانی :در اسلام جایی برای تلاش فرقه صوفیه نیست
 خبر جنجالی ساخت خانقاه دراویش و بازتاب آن در سایت سیاسی بازتاب
  استاد دانشگاه قم: پیدایش صوفیه در اسلام ، مسیحیان و هندوها
 حقایقی از پشت صحنه درگیری دراویش در قم
 نقش خانقاهها در سیر تصوف
 فراماسونر لژ پهلوی یا قطب فرقه ذهبیه احمدیه؟
 حسینیه یا خانقاه!
 چای احمد و ساخت خانقاه در دزفول
 دور نمای تصوف در ایران
 تشیع در آمریکاى امروز
 توطئه فرقه ذهبیه در مشهد
 باصوفیان ناصاف
 نامه به ریاست جمهوری
 بدعتی مشركانه

 

 

 

monadi


 

 

 

طراحی این قالب توسط وحید عالمی (ایرانیان گرافیک) صورت گرفته است . هرگونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز میباشد