تبلیغات
شهر بدعت زده - آب
Designer SiteDesigner E-MailHome

آب

 در حادثه كربلا،آب و عطش لازم و ملزوم یكدیگرند.كاروان ابا عبد الله،كنار فرات‏فرود آمد، لیكن سپاه ابن سعد،فرات را به محاصره گرفت و آب را به روى امام حسین‏«ع‏» و اهل بیت و اصحابش بست و میان امام و آب فاصله انداختند ....

         یا حسین (ع)               

در حادثه كربلا،آب و عطش لازم و ملزوم یكدیگرند.كاروان ابا عبد الله،كنار فرات‏فرود آمد، لیكن سپاه ابن سعد،فرات را به محاصره گرفت و آب را به روى امام حسین‏«ع‏» و اهل بیت و اصحابش بست و میان امام و آب فاصله انداختند ....

تا هم زودتر حسین‏«ع‏»را به‏تسلیم وادارند و هم از خاندان رسالت انتقام بگیرند.به نقل مورخان،از سه روز قبل از عاشورابا محاصره فرات،خیمه گاه امام در مضیقه بى آبى قرار گرفت و كودكان اهل بیت را با دیدن رودفرات،تاب تحمل عطش كمتر مى‏شد.منع آب از زنان و كودكان و افراد عادى(بویژه غیرنظامیان)در همه ادیان و مذاهب،غیر قانونى و عملى غیر انسانى است،بویژه در اسلام.

سپاه اموى با بستن آب به روى یاران و فرزندان حسین‏«ع‏»،این كار خلاف شرع ومغایر با شرافت انسانى و جرم جنگى را مرتكب شدند و كسانى همچون مهاجرین اوس،عمرو بن حجاج و عبد الله بن حصین به این عمل مباهات مى‏كردند و زخم زبان مى‏زدندكه:حسین!از این آب،درندگان و پرندگان مى‏خورند ولى تو حق ندارى از آن بچشى!

مساله‏«آب‏»،در ابعاد و صحنه‏هاى مختلف نهضت عاشورا مطرح است،از قبیل:فرات‏و نهر علقمه،مشك و عباس،كودكان و العطش،على اصغر و تیر حرمله،سقایى وعلمدارى،سنگابخانه، آب خنك و سلام بر حسین،غسل زیارت،لبهاى تشنه،بستن آب‏در كربلا،مراسم طشت گذارى،مهریه فاطمه،برداشتن كام با آب فرات،سیراب كردن‏سپاه حر و...كه در باره هر كدام مى‏توانید به عنوان خاص آن در این فرهنگ مراجعه كنید.

تشنگى كودكان و شهادت حسین با لب تشنه از فرازهاى برجسته این حادثه است.وقتى امام سجاد«ع‏»نیز پیكر امام را دفن كرد،با انگشت روى قبر پدر نوشت:«هذا قبرالحسین بن على بن ابى طالب،الذى قتلوه عطشانا».

از آب هم مضایقه كردند كوفیان خوش داشتند حرمت مهمان كربلا بودند دیو و دد همه سیراب و مى‏مكید حاتم ز قحط آب،سلیمان كربلا  (1) بسیار گریست تا كه بى تاب شد،آب خون ریخت ز دیدگان و خوناب شد،آب از شدت تشنه كامى‏ات،اى سقا آن روز ز شرم روى تو آب شد،آب  (2) آب،شرمنده ایثار علمدار تو شد كه چرا تشنه از او اینهمه بى‏باك گذشت بود لب تشنه لبهاى تو صد رود فرات رود بى‏تاب،كنار تو عطشناك گذشت بر تو بستند اگر آب،سواران سراب دشت دریا شد و آب از سر افلاك گذشت  (3)

آب،رمز طلب و تشنگى و الگوى عطشهاى حیات بخش است و آنان كه از آب هم‏استغنا و بى‏نیازى نشان مى‏دهند و تشنگى را طالبند،به آب حیات و سیرابى جان مى‏رسند.

به گفته مولانا:

آب كم جو تشنگى آور به دست تا بجوشد آبت از بالا و پست


 

 

جای تبلیغ شما


جای تبلیغ شما جای تبلیغ شما
 

امروز :
 دیروز :
 كل :


 كل مطالب :

بدعت در کلام پیشوایان

ارسال های مهم ماه رجب

صوفیه و عرفان

فرقه ذهبیه

بدعت نیوز

فرقه ضاله ی صوفیه

ارسال های مهم ماه شعبان

معرفی كتاب

شعر - بدعتانه

افراد و شخصیت ها

شیخ ما و دست نوشته هایش

دایره المعارف عاشورا

شیوه مبارزه پیامبر اعظم (ص) با نفاق


 

 

 مقالات پژوهشی فراماسونری
 دیدگاه‌ علامه‌ طباطبایی‌ و استاد مطهری‌ درباره‌ صوفیه‌
 فرقه سازی انگلیس در ایران در مقابل آئین آسمانی اسلام
  مناظره ی آیت الله آقا نجفی قوچانی بایكی از دراویش گنابادی
 مخالفت سرسخت امام جمعه بروجرد با بدعت
 صوفی‌ كیست‌؟ تصوف‌ چیست‌؟
 صوفیه وفرهنگ انتظار
 اعتقاد صوفیان درباره ابلیس و دفاع از او در آثار بزرگان صوفیه
 نقد تصوف درآینه دانشمندان اسلامی .عبدالحسین خسروپناه
 عرفان و تصوف و جایگاه آن در اسلام
 وقتی که تلویزیون تبلیغ کند!
 آیت الله نوری همدانی :در اسلام جایی برای تلاش فرقه صوفیه نیست
 خبر جنجالی ساخت خانقاه دراویش و بازتاب آن در سایت سیاسی بازتاب
  استاد دانشگاه قم: پیدایش صوفیه در اسلام ، مسیحیان و هندوها
 حقایقی از پشت صحنه درگیری دراویش در قم
 نقش خانقاهها در سیر تصوف
 فراماسونر لژ پهلوی یا قطب فرقه ذهبیه احمدیه؟
 حسینیه یا خانقاه!
 چای احمد و ساخت خانقاه در دزفول
 دور نمای تصوف در ایران
 تشیع در آمریکاى امروز
 توطئه فرقه ذهبیه در مشهد
 باصوفیان ناصاف
 نامه به ریاست جمهوری
 بدعتی مشركانه

 

 

 

monadi


 

 

 

طراحی این قالب توسط وحید عالمی (ایرانیان گرافیک) صورت گرفته است . هرگونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز میباشد