تبلیغات
شهر بدعت زده - سوالی در مورد انحرافات فرقه گنابادیه
Designer SiteDesigner E-MailHome

سوالی در مورد انحرافات فرقه گنابادیه

پاسخی به یك دوست

 

مدیر وبلاگ بیم موج در پیامی برای بنده نوشته اند كه:

 دوست عزیز باسلام
اینجانب در حال انجام تحقیقی پیرامون تصوف هستم.
لطف کنید و فهرستی از انحرافات فرقه نعمت اللهی گنابادی را برایم ارائه نمایید.
چون بنظر می رسد که دیدگاه ایشان خیلی از مرام و اعتقادات شیعه بدور نباشد
.

جواب ادامه مطلب

 

مدیر وبلاگ بیم موج در پیامی برای بنده نوشته اند كه:

 دوست عزیز باسلام
اینجانب در حال انجام تحقیقی پیرامون تصوف هستم.
لطف کنید و فهرستی از انحرافات فرقه نعمت اللهی گنابادی را برایم ارائه نمایید.
چون بنظر می رسد که دیدگاه ایشان خیلی از مرام و اعتقادات شیعه بدور نباشد.

-------------------------------

در جواب این عزیز باید عرض كنم كه بنده صدها مطلب در نقد این فرقه در همین وبلاگ نوشته ام كه می توانید مراجعه كنید اما برای شما ودوستان در چند پست پاسخ خواهم داد

 

در مورد اینكه نوشته اید مرام واعتقاد این فرقه خیلی از تشیع دور نیست باید عرض كنم كه شاید شما هم مثل خیلی ها كه از نزدیك با این فرقه آشنا نیستند تحت تاثیر برخی آثار وتبلیغات این فرقه قرار گرفته اید ویا چون از نزدیك شاهد نبوده اید این گمان را كرده اید

 

علاوه بر اینكه این فرقه مانند سایر فرق صوفیه جزو همان مخالفینی هستند كه امام هادی علیه السلام می فرمایند با این حال كه این فرقه جزو مشكل دارترین فرق تصوف است.برای نمونه مواردی را ذكر می كنم

 

1-مساله امامت:

هر چند بزرگان این فرقه برای جلب عوام در یكی دو كتاب مطرح مانند پند صالح یا دفع شبهات سعی كرده اند خود را شیعه واقعی نشان دهند وامامت ائمه را با همان اعتقاد تشیع به عوام معرفی كنند اما در خفا مساله چیز دیگری است واگر اهل فن به سراغ نوشته های آنان بروند خواهند دید فاصله از زمین تا آسمان است

در مساله امامت اینها ادعاهای عجیبی دارند ومثل بسیاری از صوفیه خود را امام ویا جانشین امام می دانند

لطفا به موارد زیر توجه بفرمایید:

شهرام پازوکی از تئوریسین های این فرقه می گوید:ولایت در تصوف یا ولایت در تشیع شباهت فراوانی دارد.(عرفان ایران ش۷ ص 16))

سپس فصلنامه عرفان ایران ارگان رسمی فرقه گنابادی می نویسد:اعتقاد به وجود امام به عنوان قطب عالم امکان با مفهوم قطب در تصوف تقریبا یکسان است(عرفان ایران ش۷ ص ۳۳)

ویا می نویسد:قطب وامام هر دو مظهر یک حقیقت ودارای یک معنا واشاره به یک شخص است.(عرفان ایران ش ۷ ص۳۴)

و موسس این فرقه ملا سلطان گنابادی در کتاب سعادت نامه ص 162 در مورد مقام قطب می گوید :

طالب و مرید اراده حضور نماید چنین داند که به خدمت پادشاه مقتدری می رود و به بخشش او امیدوار باشد که به یک آن دو عالم را بی سبب به او بخشد و خیال را مشغول صورت شیخ دارد

در صفحه 163 دوباره می گوید :

چون وارد حضور گردد در کمال عجز و فروتنی که شیوه نیازمندان است صورت بر خاک مذلت گزارد و به شکرانه این نعمت سجده بجای آورد.

و در ص 138:

مقصود از خلقت تو این طاعت و اقتداست بلکه می گوییم ارسال رسل و انزال کتب و زحمت انبیاء و مشقت اولیاء از برای ارادت و اقتداست .

ملا سلطان در ولایت نامه :ص 76 می گوید:

ولایت پیوند شجره الهیه است که از وجود بیعت گیرنده به دل بیعت کننده وصل می شود و آن پیوند صورت ملکوتی ولی امر است که از راه باطن به واسطه  بیعت متصل به دل بیعت کننده می شود و همان صورت ولی امر ایمانی است که داخل دل می شود و همان صورت است حب علی (ع) که هیچ سیئه به او ضرر نمی رساند .

و در صفحه 223:

اگر پیوند ولایت را به سلامت به دم مرگ برد اگر گناه جن و انس را بر روی شانه خود ببرد تمام را بپاشاند ووهیچ معصیت با وجود آن پیوند که همان حب علی (ع) است ضرر نمی رساند به او

 وی در حکم قطبیت فرزندش با کمال وقاحت میگوید:

پوشیده نماند که هر یک از اولیائ عظام را در زمان حیات وبعد از ممات خلفا ونواب لازم.که رشته دعوت منقطع نشود که در بقاع ارض ودر جمله زمان حکم یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک .... جاری باشد لذا این ضعیف سلطان محمد نور چشم خود ملا علی را خلیفه خود قرار دادم و چون اشاره غیبیه شده بود تاخیر را روا نداشتم         (صالحیه چاپ دوم ص۳۴۶)

 

وكیوان قزوینی كه بیش از سی سال در این فرقه بود وبعد توبه كرد در كیوان نامه ص 71 می گوید:

ملاسلطان مدعی بود كه من مكمل نفوس تمام بشرم وجز من همه ناقصند وگمراهند.وباید همه مال وجان خود را به من بسپارند ونام غیر مرا نبرند.ومحبت غیر مرا نداشته باشند.وهمه را باطل شمارند ودیگر عملی لازم ندارند.من خود نواقص دین ودنیای آنها را تكمیل می كنم وسیئات آنها را بحسنات تبدیل می نمایم واز دوزخ رهانیده و به بهشت جسم وروح می رسانم.وقوه ولایت من اندازه ندارد وتمام نفوس جن وانس حتی سكنه آسمانها وكرات دیگر را مربی منم فقط.همه موجودات قهرا وتكوینا مطیع منند واختیارا هم باید اطاعت كنند والا هالكند.حتی پیغمبران گذشته از آدم تا محمد(صلی الله علیه وآله) ودوازده امام.

(هر چند دوستان گنابادی از افشاگریهای كیوان دلخورند ولی مثل این سخنان در آثار خود ملا سلطان یا فرقه هست) 


 

 

جای تبلیغ شما


جای تبلیغ شما جای تبلیغ شما
 

امروز :
 دیروز :
 كل :


 كل مطالب :

بدعت در کلام پیشوایان

ارسال های مهم ماه رجب

صوفیه و عرفان

فرقه ذهبیه

بدعت نیوز

فرقه ضاله ی صوفیه

ارسال های مهم ماه شعبان

معرفی كتاب

شعر - بدعتانه

افراد و شخصیت ها

شیخ ما و دست نوشته هایش

دایره المعارف عاشورا

شیوه مبارزه پیامبر اعظم (ص) با نفاق


 

 

 مقالات پژوهشی فراماسونری
 دیدگاه‌ علامه‌ طباطبایی‌ و استاد مطهری‌ درباره‌ صوفیه‌
 فرقه سازی انگلیس در ایران در مقابل آئین آسمانی اسلام
  مناظره ی آیت الله آقا نجفی قوچانی بایكی از دراویش گنابادی
 مخالفت سرسخت امام جمعه بروجرد با بدعت
 صوفی‌ كیست‌؟ تصوف‌ چیست‌؟
 صوفیه وفرهنگ انتظار
 اعتقاد صوفیان درباره ابلیس و دفاع از او در آثار بزرگان صوفیه
 نقد تصوف درآینه دانشمندان اسلامی .عبدالحسین خسروپناه
 عرفان و تصوف و جایگاه آن در اسلام
 وقتی که تلویزیون تبلیغ کند!
 آیت الله نوری همدانی :در اسلام جایی برای تلاش فرقه صوفیه نیست
 خبر جنجالی ساخت خانقاه دراویش و بازتاب آن در سایت سیاسی بازتاب
  استاد دانشگاه قم: پیدایش صوفیه در اسلام ، مسیحیان و هندوها
 حقایقی از پشت صحنه درگیری دراویش در قم
 نقش خانقاهها در سیر تصوف
 فراماسونر لژ پهلوی یا قطب فرقه ذهبیه احمدیه؟
 حسینیه یا خانقاه!
 چای احمد و ساخت خانقاه در دزفول
 دور نمای تصوف در ایران
 تشیع در آمریکاى امروز
 توطئه فرقه ذهبیه در مشهد
 باصوفیان ناصاف
 نامه به ریاست جمهوری
 بدعتی مشركانه

 

 

 

monadi


 

 

 

طراحی این قالب توسط وحید عالمی (ایرانیان گرافیک) صورت گرفته است . هرگونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز میباشد